Miksi käyn kirkossa?

Käyn kirkossa koska saan siellä uskooni vahvistusta. Tarvitsen vahvistusta koko ajan. Käyn kirkossa koska siellä on samalla asialla useampi ihminen, ja Sanassa luvataan, että siellä on silloin myös Jeesus.

"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
Matt. 18:20

Käyn kirkossa, koska koen siellä veljeyttä ja yhteenkuuluvuutta. Käyn kirkossa, koska siellä saan uskossa kaikki syntini anteeksi. Käyn kirkossa, koska minulla on Kristusjano ja mikä olisi siihen parempi rohto kuin ehtoollisella vastaanottaa Kristuksen Ruumis ja veri.

"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."
Joh.6:56

Pelastumisen kannalta kirkossa ei olisi pakko käydä. Ihminen voi toki kotisohvallaankin antaa elämänsä Jeesukselle, saada kaikki syntinsä anteeksi ja vastaanottaa Pyhän Hengen. Mutta kotisohvalla harvemmin on seurakuntayhteyttä mikä ainakin minulle on tärkeä. Jano ajaa minua seurakunnan pariin.

"Hän sanoi heille: 'Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.'"
Mark.16:15-16

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti