Armo riittää

"Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan." (2.Kor.12:7-9)

Jumala salli Paavalille pistimen. Vieläpä se oli hänelle hyväksi, ettei hän ylpeilisi. Raamattu ei kerro mikä tuo pistin tarkalleen ottaen oli, mutta varmasti se aiheutti Paavalille kärsimystä. Paavali pyysi, että pistin lähtisi pois, mutta Jumala salli sen olla. Jumala vastasi: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".

Ehkä sinullakin on  elämässäsi jokin pistin. Toki toivon, että se lähtisi sinulta pois ja ettet kärsisi. En minä ainakaan osaa iloita kärsimyksistä. Samalla on hyvä muistaa, että edelleenkin Jumalan armossa on kyllin; Se tarkoittaa, että armo varmasti riittää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti