Raamattu puhuu iankaikkisesta elämästä ja kuolemasta

 Raamattu puhuu iankaikkisesta elämästä ja kuolemasta

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut." (Joh.6:47)

"ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi."" (Ilm.21:4-6)

 "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Ilm.20:15)

opetus ja sovellus: Jumala on laittanut iankaikkisuuden ihmisen sydämeen (Saarn.3:11). Jokainen viettää iankaikkisuuden fyysisen kuolemansa jälkeen joko taivaan onnessa tai tulijärven kärsimyksessä. Moni uskoo nykyään jälleensyntymiseen esimerkiksi eläimeksi. Raamatun mukaan jälleensyntymistä esimerkiksi eläimeksi ei tapahdu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti