Arvokas ja pyhä palvelustyö

Olen tässä blogissa viimeisimpien tekstien mukaan pohdiskellut ja harmitellut kristillisten arvojen alas ajoa ja muutenkin synkein kynän vedoin piirtänyt aika masentavaakin kuvaa nykyisestä tilasta mitä tulee kirkkoon ja kristillisyyteen. No, onhan se masentavaa, mutta ajattelin, että jatkossa kynäni voisi itsepintaisesti pysyä positiivisissa asioissa. Ja tämä positiivisuus löytyy Jeesuksessa.

Aivan viime aikoina minua on puhutellut Jumalan palvelustyön arvo ja pyhyys. On valtava asia, jos joku antaa omaa aikaansa esimerkiksi leipomalla korvapuusteja seurakunnan tilaisuuteen! Tällainenkin tehtävä on Jumalan palvelemista. Ei sitäkään voi tehdä synnissä rypien, eikä suoraan synninsuosta nousten, vaan raittiissa Hengessä, rukoillen ja jo etukäteen rakastaen ja siunaten jokaista ihmistä joka tulee ottamaan korvapuustin käteensä. Tähän liittyy se, että aika ennen palvelustyötä tulisi olla hiljentymistä, kiireetöntä rukousta ja pidättäytymistä kaikesta minkä ymmärtää Jumalan tahdon vastaiseksi.

Kaikki Jumalan palvelustyöt Kristuksen kirkkauden kiitokseksi ovat tavattoman arvokkaita. Niillä on suuri merkitys, voi sanoa jopa iankaikkinen merkitys. Siksi näihin tehtäviin on hyvä panostaa täysillä, tehdä ne parhaan kykynsä mukaan ja vain iloita siitä, jos niihin kuluu omaa aikaa.

"Mutta Uuria sanoi Daavidille: "Arkki ja Israel ja Juuda asuvat lehtimajoissa, minun herrani Jooab ja herrani palvelijat ovat leiriytyneinä kedolla; menisinkö minä kotiin syömään, juomaan ja makaamaan vaimoni kanssa? Niin totta kuin sinä elät ja sinun sielusi elää: sitä minä en tee."" (2.Sam.11:11)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti