Raamatun luvun ihme

Uskon, että voin vastaanottaa Raamatusta suuria totuuksia, vaikkei jakeiden tekstejä olisikaan kirjaimellisesti osoitettu minulle. Jumala puhuu jostakin ikään kuin korkeuksista Sanan kautta. Sanan ei tarvitse tarkoittaa samaa kuin kirjainten muodostamat jonot tekstissä. Sana löytää minut Jumalan ihmeellisellä tavalla vaikka tekstin asiayhteys olisikin joku aivan muu kuin se missä itse olen. Ja tässä mielestäni on juuri Raamatun luvun ihme.

Esimerkiksi Johanneksen ilmestyksessä on seitsemän kirjettä seitsemälle seurakunnalle. Kuitenkin minä saan näistä kirjeistä paljon. Jumalan puhe Sanansa kautta on ihme. Nämä kirjeet patistavat minua liikkeelle. Ne sanovat minulle, että minun tulee pysyä puhtaassa Jumalan Sanassa, että Jumala näkee kaiken. Että tulee ottaa uudestaan kiinni uskoon tulemisen riemusta. Napata siitä ote mitä on jäljellä. Nousta ja jatkaa pelotta matkaa.

Ja kuinka oikeassa Hän on!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti