Pietari pohjalta ylös

"Silloin Jeesus sanoi heille:'Tänä yönä te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: 'Minä lyön paimenen maahan, ja lauman lampaat joutuvat hajalle.''"
Matt.26:31

"Pietari sanoi: 'Vaikka minun pitäisi kuolla kanssasi, minä en ikinä sinua kiellä.' Samaa vakuuttivat muutkin opetuslapset"
Matt.26:35

Kuitenkin Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti.
"Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: 'Minä en tunne sitä miestä.' -"
Matt. 26:74

Voi vain kuvitella Pietarin tuntoja sanojensa jälkeen. Hän todellakin oli pohjalla. Kuolemansa jälkeen Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen. Hän osoitti ylitsevuotavaa rakkautta ja anteeksiantoa Pietaria kohtaan. Jeesus käski Pietaria kaitsemaan ja ruokkimaan laumaansa.

"Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: 'Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?' 'Rakastan, Herra', Pietari vastasi, 'sinä tiedät, että olet minulle rakas.' Jeesus sanoi: 'Ruoki minun karitsoitani.' Sitten hän kysyi toistamiseen: 'Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?' 'Rakastan, Herra', Pietari vastasi, 'sinä tiedät, että olet minulle rakas.' Jeesus sanoi: 'Kaitse minun lampaitani.' Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: 'Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?' Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: 'Olenko minä sinulle rakas?', ja hän vastasi: 'Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas.' Jeesus sanoi: 'Ruoki minun lampaitani.'"
Joh.21:15-17

Tuo rakkaus ja anteeksianto oli varmasti Pietarille se pelastusrengas mistä hän ei ikinä päästäisi irti. Ja niin Pietari täytti tehtävänsä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti