Iankaikkinen Elämä

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

Tämän tajuaminen on se juttu, jolloin ikkunat haluaa avata ja vastustamaton huuto ikään kuin väkisin työntyy suusta ulos: ”Jeesus pelastaa! Herätkää! Usko Jeesukseen tuo ikuisen Elämän!” Tai syttyy valtava tarve pysäyttää ohikulkija, ja sanoa hänelle: ”Voi tiedätkö kuinka valtavasti Jeesus rakastaa sinua.” Näiden Johanneksen evankeliumin jakeiden (Joh.3:16) sanoma on kä-sit-tä-mät-tö-män valtava.
Minä näin yhden näyn, jossa olin korkealla kukkulan laella tai ikään kuin vuoren kielekkeellä. Näin kaukana alhaalla vaemmalla varjoisan laakson, jossa oli koko minun eletty elämäni kaikkinensa. Kaikki minun tekemiseni, menoni, ajatukseni, sähläilyni, menestykseni, kaikki olivat siellä. Mitään valonpilkahdusta ei kajastanut. Kaikki oli yhtä ja samaa tumman harmaata mössöä. Ja nyt näin edessäni loputtomiin avaraa taivasta, vuorijonojen huippuja, vapautta ja tilaa. Ruskeankultaisia vuorten huippuja ympyröi kullanruskeanpunertava taivaan kajo. Tajusin, että minulle näytetään mitä usko tuo.  Uskossa me pääsemme varjoisista laaksoista avaraan vapauteen.
Iankaikkisen elämän tavoittelussa toteutuu tasa-arvo. Kaikki ihmiset ovat asian suhteen samalla viivalla riippumatta siitä mitä me olemme elämämme aikana tehneet. Jokainen ihminen on syntinen ja syntisenä matkalla kadotukseen. Kuitenkin uskossa Jeesukseen saamme syntimme anteeksi ja pelastumme. Raamatussa Joh. 6:47 sanotaan: ”Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä”.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti