Päästää irti

Kun sanotaan, että "sinä voit vain päästää irti", voi sen ymmärtää hengellisessä mielessä eri tavoin.

Minulle tulee siitä mieleen joku syntitaakka mitä vedetään elämässä perässä turhaan. Ajatellaan, että ei siitä noin vain voi päästää irti, koska olen tehnyt niin hirveitä juttuja - ja mahdollisesti edelleen teen; minun pitää itse sovittaa tämä asia jotenkin, esimerkiksi kärsimällä asiaa koko elämän. Se on minulle oikein; vieläpä luulen, että olen matkalla helvettiin... minullahan on tämä ja tämä synti. Ja vielä tämä ja tämä.

Minulle tulee mieleen pari Raamatun kohtaa:

"Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;" (Jes.5:18)

"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien" (1.Joh.2:1-2)

"Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen." (Sananl.24:16)

Jos kyse on syntitaakan perässä raahaamisesta, niin voin kyllä vakuuttaa, että siitä taakasta voi päästää irti uskossa Jeesukseen. Sana sanoo, että Jeesus on ne synnit sovittanut. Ja uskossa Häneen, asia on täysin selvä. Syntitaakan perässäraahaaminen on turhaa.

Jos asia vaivaa sinua, voit kääntyä  Jeesuksen puoleen, tunnustaa syntisi, ja päästää irti. Voit ihmetellä, että noinko se vain kävi. Ehkä luulit että se on pysyvä kahle sinussa, mutta kas, sitä ei enää ole! Näin Jumala toimii. Kiitos Jumalalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti