1.Moos.20

Aabraham ja Saara asuivat jonkin aikaa Gerarissa. Aabraham kutsui siellä vaimoansa sisareksi. Kyseessä oli puolittainen totuus sillä Saara oli paitsi Aabrahamin vaimo, niin myös hänen sisarpuolensa (jae 12). 

Jos Abimelek, Gerarin kuningas, olisi kajonnut Saaraan, olisi hän tehnyt syntiä sillä hän olisi kajonnut toisen vaimoon. 

”Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: ’Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo.’ Mutta Abimelek ei ollut ryhtynyt häneen, ja hän sanoi: ’Herra, surmaatko syyttömänkin? Eikö hän itse sanonut minulle: ’Hän on minun sisareni’? Ja samoin tämäkin sanoi: ’Hän on minun veljeni.’ Olen tehnyt tämän vilpittömin sydämin ja viattomin käsin.’ Ja Jumala sanoi hänelle unessa: ’Niin, minä tiedän, että sinä teit sen vilpittömin sydämin. Sentähden minä estinkin sinut tekemästä syntiä minua vastaan enkä sallinut sinun kajota häneen.” (1.Moos.20:3-6)


Nämä jakeet puhuvat uskollisuudesta avioparin välillä ja siitä, että kuka tahansa, joka kajoaa toisen aviomieheen tai aviovaimoon, tekee syntiä - ja synnillä on aina seurauksensa.  Asian salaaminen ei auta mitään. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti