Joos.5

"Ja tapahtui Joosuan ollessa Jerikon luona, että hän nosti silmänsä ja näki miehen seisovan edessään, paljastettu miekka kädessä. Ja Joosua meni hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä meikäläisiä vai vihollisiamme?" Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?" Ja Herran sotajoukon päämies sanoi Joosualle: "Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä". Ja Joosua teki niin." (Joos.5:13-15)

Joosua oli kovassa paikassa. Edessä oli Luvatun maan valloitus - ja Jerikon korkeat muurit. Luvussa yksi Jumala oli sanonut Joosualle kolme kertaa, että hänen tuli olla luja ja rohkea. "Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin." (Joos.1:9, ks. myös Joos.1:6-7). Vaikka Herra oli luvannut olla Joosuan kanssa, niin Herran sotajoukon päällikön ilmestyminen varmasti rohkaisi Joosuaa, ja vahvisti, että sota todellakin oli Herran. 

Oman elämäni haasteissa uskon kyllä, että Herra on minun kanssani, sanoohan Sana niin. Kuitenkin vaikeissa tilanteissa tarvitsen Herralta erityistä vahvistusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti