2.Sam.8

Herra oli sanonut Daavidille, että Hän antaa Daavidin päästä rauhaan kaikista vihollisista (ks. 2.Sam.7:11). Luvussa kahdeksan kuvataan Daavidin voittoja mm. filistealaiista, Mooabista ja aramilaisita.  "Ja Daavid hallitsi koko Israelia, ja Daavid teki kaikelle kansallensa sitä, mikä oikeus ja vanhurskaus on." (2.Sam.8:15).

Jeesus antaa sinunkin, Jeesukseen uskova, päästä rauhaan vihollisista. Maailma vihaa Jeesusta ja samalla uskovaa, mutta Jeesuksessa on rauha. Raamatussa sanotaan: "Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa." (Joh.15:19). "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." (Joh.16:33).

Maailma menee menojaan. Mutta kiitos Jumalalle, tänäkin päivänä tuhannet ihmiset ottavat uskon kautta Jeesuksen vastaan sydämeensä asumaan. Jeesus, jossa on kaikki täyteys, muuttaa likaisen sydämen. (ks. Ef.3:17, Kol.2:9)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti