1.Kun.6

""Tälle temppelille, jota sinä rakennat, on käyvä näin: jos sinä vaellat minun säädöksieni mukaan ja noudatat minun oikeuksiani, otat vaarin kaikista minun käskyistäni ja vaellat niiden mukaan, niin minä täytän sinulle sanani, jonka olen puhunut sinun isällesi Daavidille: minä asun israelilaisten keskellä enkä hylkää kansaani Israelia"." (1.Kun.6:12-13)

Sanon asian suoraan: Kristityn ei tule yrittää täyttää Vanhan testamentin lakeja, säädöksiä ja oikeuksia vaan olla Hänessä, yhdessä ja ainoassa, joka on täyttänyt lain: Jeesuksessa Kristuksessa. Onko laki sitten huono? Ei. Laki osoittaa syntiin: huomaamme, että emme mitenkään pysty täyttämään sitä. Huomaamme, että rikomme Jumalan säätämystä vastaan. Tarvitsemme pelastusta. Kaikki tarvitsevat. Kaikki ovat rikkoneet Jumalaa vastaan (ks. Room.3:23, Gal.3:19).

Pelastus on olemassa. Ihminen ei tule vanhurskaaksi lain kautta vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen (ks. Gal.3:11). Tässä on Jumalan ihmeellinen armo, sillä ilman Jumalan armoa meillä ei olisi mitään pääsyä Isän, Jumalan luo. Raamatussa sanotaan: "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus," (1.Tim.2:5). Tie isän, Jumalan luo käy Jeesuksen Kristuksen kautta (ks. Joh.14:6). "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta..." (Ef.2:8-9).

Rukoillaan:

"Kiitos Jeesus, että voin tässäkin hetkessä kääntyä Isän Jumalan puoleen. Olen rikkonut Isää vastaan niin monin tavoin. En mitenkään voisi ansaita Hänen mielisuosiotaan. Kiitos Isä Jumala, että lähetit Poikasi maailmaan, että Hänen ristin työn kautta minullekin syntiselle on avautunut uskon kautta pääsy Sinun ansaitsemattomaan armoosi. Kiitos Isä Jumala, kiitos Jeesus Kristus, kiitos Pyhä Henki. Kyllä minä uskon, että Sinä Jeesus olet sovittanut minun syntini. Tässä Herra nyt seison edessäsi vapisten ja pyydän, että uudistaisit minut, vahvistaisit askeleeni ja täyttäisit minut. Aamen."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti