Turva Jumalassa

Psalmissa 23:4 sanotaan, että vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa. Miksi? Koska Herra on minun kanssani. Hän karkoittaa pedot ja paimenentaa minua. 

"Herra on  minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!" (Ps.27:1b).

"Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa." (Ps. 27:3).
Ja jos sitten kuolisin, olisin Herran kanssa taivaassa. "joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä" (Joh.6:47)

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi" (Jes.41:10a), "Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta" (Ps. 91:5),  "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä" (Hebr.13:5c)

Uskovalla on turva Jumalassa. Myös tässä olevat Vanhan testamentin lupaukset voi Jeesukseen uskova ottaa vastaan, koska samat asiat vahvistetaan Jeesukseen uskoville Uudessa testamentissa. Kyse on Raamatun kokonaisilmoitukseen perustuvasta sovelluksesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti