Nääntyminen

"Pelasta minut vihollisistani, Herra. Sinun tykösi minä pyrin suojaan. Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata. Herra, virvoita nimesi tähden, vanhurskaudessasi auta minun sieluni ahdistuksesta. Tuhoa minun viholliseni armosi tähden ja hukuta kaikki, jotka minun sieluani ahdistavat, sillä minä olen sinun palvelijasi." (Ps.143:9-12)

"Kuule, Jumala, minun huutoni, huomaa minun rukoukseni. Maan ääristä minä sinua huudan, kun sydämeni nääntyy. Saata minut kalliolle, joka on minulle liian korkea. Sillä sinä olet minun turvapaikkani, vahva torni vihollista vastaan." (Ps.61:2-4)

"Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti." (Ps.73:26)

Herra virvoittaa Jumalan palvelijan nääntyneen hengen, sielun, ruumiin tai/ja sydämen. Nääntymistä voi tapahtua eri syistä, esimerkiski vihollisen toimesta, erilaisissa ahdistuksissa, koettelemuksissa tai kiusauksissa. Mutta kerran Jumalan palvelija saa vielä iloita ylenpalttisesti Herran läsnäolossa. "Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen." (Jer.31:25)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti