4.Moos.15

"Ja katso, nainen, joka oli sairastanut verenjuoksua kaksitoista vuotta, tuli takaapäin ja kosketti hänen vaippansa tupsua. Sillä hän sanoi itsekseen: 'Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi'." (Matt.9:20-21)

Jeesus oli juutalainen. Hänellä oli Mooseksen lain mukaisesti viitassaan tupsut (4.Moos.15:38). Viitan tupsuista sanotaan: "Ne tupsut olkoon teillä, että te, kun ne näette, muistaisitte kaikki Herran käskyt ja ne täyttäisitte ettekä seuraisi sydämenne ettekä silmienne himoja, jotka houkuttelevat teitä haureuteen; niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne." (4.Moos.15:39-40).

Jos minulla olisi tupsut vaatteessani, tekisin varmasti syntiä tupsujen kanssa; en usko, että ne juurikaan minua auttaisivat. Miten sitten voisin muistaa Jumalan Sanat jopa niin, että ne muuttaisivat elämääni Jumalan tahtomaan suuntaan? Psalmissa sanotaan: "Minä kätken sinun sanasi sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan." (Ps.119:11). Kun Jumalan Sanaa kätkee sydämeen, se ei ole itseltä piilossa. Sydän tulisi täyttää Jumalan Sanalla; eikö näin jäisi vähemmän sijaa pahoille ajatuksille ja sitä kautta teoille?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti