2.Sam.12

Jumala puhui Naatanin kautta Daavidille: "Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi." (2.Sam.12:9). Daavid ymmärsi rikoksensa. "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan." (ks. 2.Sam.12:13).

Psalmis 51 on langenneen Daavidin virsi. "Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni." (Ps.51:3-4). "Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin." (Ps.51:9). "Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki." (Ps.51:12).

Lankeamisensa jälkeen Daavid kärsi kokonaisvaltaisesti eikä voinut kokea iloa (ks, Ps.51; 2.Sam.12:11,14,19; 16:22). Daavid sai anteeksi, mutta tehtyä ei saanut tekemättömäksi. Sama se on tänä päivänä. Jeesukseen uskova saa anteeksi lankeamisensa Jeesuksen ristin työn tähden, mutta anteeksi anto ei poista teon mahdollisten seurauksien hoitamista. Jeesuksen kanssa seurauksista kyllä selviää, vaikka se veisikin oman aikansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti