Kristuksessa oleva identiteetti

"Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle" (2.Kor.10:5)

Minua kiehtoo tämä jae, etenkin jakeen loppuosa. Aivan kuin tässä jakeessa olisi avain johonkin suureen ja mullistavaan elämään mikä muuttaa ihmisen päätöksentekoprosessin, valintatilanteet ja kaikki ajatukset - ja näin koko ihmisen elämän!

Voisinpa nyt sanoa, että tästä hetkestä käsin, hidastan sen verran, että jokaisen asian käsittelen ensin Jumalan Sanan kautta ja sitten vasta toimin, ei lihallisen egoni mukaan vaan Kristuksessa olevan identiteettini mukaan.

"ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." (Gal.2:20) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti