Turvata Herraan

 "Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on." (Jer.17:7)

Herraan turvaavat he, jotka Herran nimen tuntevat.

"Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra." (Ps.9:11). "Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun." (Ps.33:21-22)

Herraan turvaavat he, jotka tarvitsevat Herran armoa.

"Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse. Minä huudan Jumalaa, Korkeinta, avukseni, Jumalaa, joka vie minun asiani päätökseen." (Ps.57:2-3) "Mutta sinä päivänä, jota minä pelkään, minä turvaan sinuun." (Ps.56:4). "Ei hän pelkää pahaa sanomaa, hänen sydämensä on vahva, sillä hän turvaa Herraan." (Ps.112:7)

Herraan turvaavat he, jotka haluavat pelastua iankaikkisesti.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16). "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta-" (Ef.2:8a)

Jumala osoittaa hyvyyttään erityisesti heille, jotka turvaavat Häneen (ks. Ps.31:20; 37:5; Jes.26:3)

Raamatun mukaan todellakin on viisasta turvata Jumalaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti