1.Moos.26

Luvussa 26 Jumala ilmestyi Iisakille kaksi kertaa. Jälkimmeisellä kerralla Herra sanoi: ”Minä olen sinun isäsi Aabrahamin Jumala; älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi ja siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun suureksi palvelijani Aabrahamin tähden.” (jae 24).

”Daavidin virsi.  Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!” (Ps.27:1)


Ajattelen, että Herraan uskoen voimme luottavaisin mielin kohdata kaikki arjen haasteet. Kun teemme parhaamme ja uskomme Jumalaan, se riittää. Luvussa 26 Iisak kohtasi monia haasteita: nälänhätää, kuoleman pelkoa, riitaisuutta, muuttamista, vihamielisten ihmisten kohtaamista ja katkeraa surua oman lapsen vaimojen tähden. Ei ihme, että hän tarvitsi Herran sanoja: ”älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi”. Ehkä sinä tarvitset näitä samoja sanoja.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti