1Moos.28

Jaakob pakeni veljeään Eesauta, jolta hän oli vienyt isänsä siunauksen (luku 27). Äiti oli käskenyt Jaakobia pakenemaan Harraniin Laabanin, äidin veljen luo (1.Moos.27:42-43). Matka oli Jaakobille paitsi pakomatka, myös vaimon hakumatka (1.Moos.28:2).

Matkalla Jaakob yöpyi paikassa jonka hän myöhemmin nimitti Beeteliksi. Hän näki siellä unen: ”-katso, maan päälle oli asetettu tikapuut, joiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä myöten ylös ja alas. Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: ’Minä olen Herra, sinun isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi. Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä. Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut.’” (1.Moos.28:12-15)


Raamatussa sanotaan, että Jumala on Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. (Mark.12:26-27). Aabraham, Iisak ja Jaakob ovat taivaassa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti