Tuom.18

"Hän vastasi: "Te olette ottaneet minun jumalani, jotka minä olen teettänyt, ja papin, ja menette matkoihinne. Mitä on minulla enää jäljellä? Ja kuinka te vielä kysytte minulta: 'Mikä sinun on'?"" (Tuom.18:24).  

Miikalla oli rituaalit, muotomenot ja itse tehty jumala. Hän palveli epäjumalaa elävän ja voimallisen Jumalan sijasta. Miika oli hengellisesti kuollut. Kun puupökkeli vietiin, hän kykyi: Mitä on minulla enää jäljellä?

Voi hyvä ihminen, kun sinä seuraavan kerran menet kirkkoon, etsi sieltä elävää Jumalaa. Kyllä Hänet sieltäkin voi löytää, niinkuin kaikkialta muualtakin missä olet ja liikut. Huuda Elävän Jumalan puoleen. Hän iskee tulen taivaalta elämäsi mustiin pisteisiin ja polttaa ne pois. Ja kun pappi puuhastelee rituaaliseissaan keskity sinä rukoukseen ja rukoile myös papin puolesta. Kirkkokahveilla voit sitten puhua Jeesuksesta Kristuksesta, Pelastajasta, johon uskomalla pääsee Taivaaseen - sillä voihan olla, että se asia on jotenkin jäänyt pois papin suusta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti