Ruut.1

Mooabilainen Ruut teki perustavaa laatua olevan päätöksen loppuelämäkseen. Leskeksi jäätyään Ruut sanoi kotipuoleensa Juudan Beetlehemiin palaavalle anopilleen: "Älä vaadi minua jättämään sinua ja kääntymään takaisin, pois sinun tyköäsi. Sillä mihin sinä menet, sinne minäkin menen, ja mihin sinä jäät, sinne minäkin jään; sinun kansasi on minun kansani, sinun Jumalasi on minun Jumalani. Missä sinä kuolet, siellä minäkin tahdon kuolla ja sinne tulla haudatuksi. Herra rangaiskoon minua nyt ja vasta, jos muu kuin kuolema erottaa meidät." (Ruut.1:16-17, ks. myös 2:11-12)

Ihminen voi elämässään tehdä suuria päätöksiä. Minulle nämä jakeet puhuvat omistautumisesta. Myös jo uskoon tullut voi Jeesuksen seuraamisen suhteen  tehdä lujan päätöksen koko loppu elämäksi. Tai olisiko parempi sanoa, iankaikkisuudeksi, sillä Jumalan palvelus jatkuu myös Taivaassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti