Lampaan ja paimenen yhteys

 "Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä." (Hes.34:12)

"Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra." (Hes.34:15)

"Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä." (Joh.10:14-15).

Jeesus on se hyvä paimen, joka vie lampaansa vihreille laitumille (ks. myös Ps.23). Se on paimenen tehtävä. Voimmehan me lampaat yrittää omassa voimassamme kaikenlaista, mutta Jeesus sitten haeskelee meitä milloin mistäkin ryteiköstä. Parasta olisi kaiken aikaa olla lähellä paimenta niin että olisi paimeneen hyvä näkö ja kuuloyhteys. Koko lauma voi mennä harhaan. Siksi jokaisen lampaan olisi pidettävä oma näkö ja kuuloyhteys paimeneeseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti