Ovatko syntisi anteeksiannetut?

 Uskotko sinä, että Jeesuksen ristintyön tähden kaikki sinun syntisi ovat anteeksiannetut?

Tuo kysymys voi olla hankala, jos esimerkiksi uskovana syystä tai toisesta elät tietoisesti Jumalan tahdon vastaista elämää tai olet tekemässä ratkaisuja elämässäsi, jotka eivät ole Jumalisia. Se ei auta, vaikka joku sanoisi, että kaikki ovat syntisiä tai että kaikki tekevät joka päivä syntiä. Se oma synti piinaa, tekee rauhattomaksi - niin että luut oikein riutuvat. Daavid oli tästä hyvä esimerkki. Lopulta hän vuodatti kaiken Jumalalle.

"Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä! Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni; minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela. Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.""
(Ps.32:1-5. ks myös 1.Joh.1:8-9).

Kyllä me voimme uskoa Jeesuksen veressä Häneen uskoen kaikki syntimme anteeksiannetuiksi. Synnillä on kuitenkin aina seurauksensa. Jos hölmöilee niin niitä joutuu sitten selvitellä. Eikä se luiden riutuminen kivaa ole. Daavidillahan synnin tähden kuoli ensimmäinen poika minkä hän sai Batseban kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti